|
|
Het is nu 05 sep 2010, 04:20
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Bijlsma
Site Admin
Geregistreerd: 19 jan 2008, 13:36 Berichten: 248 Woonplaats: Praag, Tsjechie
|
 Forum Updates
Hallo,
Dit forum is gebaseerd op de phpBB software. Deze software heeft af en toe updates beschikbaar, en tijdens het updaten, zal het forum enkele minuten niet beschikbaar zijn. Zodra er een update beschikbaar is, zal het hier aangekondigt worden, ongeveer 1 week van te voren, met precies wanneer ik de update zal toepassen (meestal in de late avond uren of vroege ochtend uren).
Met die updates bedoel ik phpBB software updates, forum add-ons / extra's, enz.
Mvg, Bijlsma
_________________ Voorheen NL voltigeur & NL trainer, nu CZ trainer.
|
| 20 jan 2008, 08:03 |
|
 |
|
Bijlsma
Site Admin
|
 Zaterdag 26-01-2008 - Anti Spam update
Zaterdag ochtend 26-01-2008 tussen 10.00 en 12.00 uur ga ik een anti bot vraag installeren, zodat spambots zich niet kunnen registreren. Gevolgen kunnen zijn dat je tijdens de ochtend niet kan inloggen, en wat sql errors krijgt. Voor mensen die zich na 12.00 uur willen registreren, moeten bij de registratie een extra vraag beantwoorden. Diegenen die zich al geregistreerd hebben, zullen er niks van merken === update ===Anti spam vraag successvol geinstalleerd. Ik hoop echter dat iedereen weet hoe onze koningin heet 
|
| 26 jan 2008, 12:05 |
|
 |
|
Bijlsma
Site Admin
|
 Zaterdag 26-01-2008 - Smilies & avatars
Hoi,
Heb zojuist een hoop smilies en avatars toegevoegd. Veel plezier.
Dieter
|
| 26 jan 2008, 19:00 |
|
 |
|
Bijlsma
Site Admin
|
 Zaterdag 02-02-2008 - Links openen in een nieuw venster
Van http://www.phpbb.com (van de makers van deze software) Compared to phpBB3, links in phpBB2 had a slightly different behaviour: When you clicked them, they opened a new window with the requested page. This was changed in phpBB3 for a couple of reasons, but one of the most important ones was the goal to achieve XHTML 1.0 Strict-validation for the whole board.In het kort, in de nieuwe versie van dit forum, openen links altijd in hetzelfde venster. Dat hebben de makers veranderd vanwege bepaalde eisen om bepaalde certificaten te krijgen. Echter heel veel mensen vonden dat maar niks, en hebben dus een oplossing daarvoor gemaakt. Die heb ik hier aangepast, zodat hier ook de links weer openen in een nieuw venster. Dagdag, Bijlsma
|
| 02 feb 2008, 08:04 |
|
 |
|
Bijlsma
Site Admin
|
 Zaterdag 02-02-2008 - Moderator permissies
De moderator permissie's zijn uitgebreid. Nu kun je ook Mededelingen en Sticky berichten plaatsen.
Bijlsma
|
| 02 feb 2008, 09:02 |
|
 |
|
Bijlsma
Site Admin
|
 Zaterdag 17-05-2008 - Forum update
Hallo,
Zaterdag aanstaande zal het forum tussen 06.00 en 10.00 uur niet bereikbaar zijn vanwege de update die ik ga doen. De update is van de huidige versie v3.0.0 naar de nieuwe versie v3.0.1 van dit forum. Na afloop zal niemand er iets van merken, het is alleen wat php code updates etc, niks belangrijks voor de gebruikers.
Bijlsma
=== update ===
Aangezien ik de laatste 3 dagen ziek in bed lig, en ik me kapot verveelde vanochtend, heb ik deze update vanochtend al gedaan inplaats van morgen ochtend. Tussen 08.00 en 10.00 uur was het forum dus niet beschikbaar. Nu zitten we op de laatste versie v3.0.1
|
| 13 mei 2008, 17:50 |
|
 |
|
Bijlsma
Site Admin
|
 Zaterdag 26-07-2008 - Forum update
Hallo,
Zaterdag aanstaande zal het forum tussen 06.00 en 10.00 uur niet bereikbaar zijn vanwege de update die ik ga doen. De update is van de huidige versie v3.0.1 naar de nieuwe versie v3.0.2 van dit forum. Na afloop zal niemand er iets van merken, het is alleen wat php code updates etc, niks belangrijks voor de gebruikers.
Bijlsma
=== update ===
Tussen 08.24 en 09.04 is het forum succesvol ge-update van v3.01 naar v3.02. Ik heb een paar kleine tests gedaan en alles lijkt ok te zijn. Kom je toch wat tegen wat anders is, laat het me weten in een PB aub.
Dagdag, Bijlsma
|
| 25 jul 2008, 16:37 |
|
 |
|
Bijlsma
Site Admin
|
 Zaterdag 21-02-2008 - Forum update
Hoi, Aankomende maandag avond tussen 07.00 en 10.00 zal het forum niet bereikbaar zijn vanwege de nodige updates. Verder gebeurt er: - toevoegen van een kalender - opschoning van gebruikers die langer dan een half jaar niet ingelogt hebben - verwijdering van de Voltige clubs waarvan er geen gebruikers zijn (deze kunnen altijd weer aangevraagt worden als ze gebruik gaan maken van het forum)
Mvg, Bijlsma
Als je suggesties hebt, laat het me weten en ik kijk wat er mogelijk is.
=== update ===
Tussen 07.15 en 08.15 heb ik het volgende gedaan: - 24 gebruikers verwijderd die langer als 8 maanden niet op het forum zijn geweest. - Forum versie van 3.02 naar 3.04 ge-update - Kalender toegevoegd in het menu balkje bovenin.
Viel spass
|
| 11 feb 2009, 12:46 |
|
 |
|
Bijlsma
Site Admin
|
 Donderdag 13-08-2009 - Grote onderhouds beurt
Hoi,
A.s. donderdag avond ga ik een nieuwe versie installeren tussen 22.00 en 01.00 uur, plus enkele kleine aanpassingen doen aan het forum. Voor de gebruikers veranderd er bar weinig tot niks.
In het kort: Forum is donderdag 13-08-2009 tussen 22.00 en 01.00 uur niet bereikbaar.
Uitgebreid: Ik ga een nieuwe database maken, een backup van de oude maken, deze in the nieuwe importeren, en dan de nieuwe flink testen. Gaat dat allemaal goed, dan gaan we verder op de nieuwe db. Gaat het niet zoals gewenst, dan verander ik de link naar de oude database, en gaan we gewoon verder met de huidige.
Voor de zekerheid laat ik de oude database parallel lopen met de nieuwe voor een periode van 2 weken, zou er iets mis gaan op een later tijdstip, kunnen we gewoon terug switchen naar de oude.
Mvg, Dieter
|
| 11 aug 2009, 16:17 |
|
 |
|
Bijlsma
Site Admin
|
 Zaterdag 06-03-2010 - Forum update
Hoi, aanstaande zaterdag, tussen 07.00 en 10.00 uur, wordt er het volgende gedaan: - Update van forum v3.05 naar 3.07 - Opschoning van gebruikers die langer dan een half jaar niet ingelogt hebben - Verwijdering van de Voltige clubs waarvan er geen gebruikers zijn (deze kunnen altijd weer aangevraagt worden als ze gebruik gaan maken van het forum) - Kleinere niet noemenswaardige dingetjes Als je suggesties hebt, laat het me weten, en ik kan het misschien er bij doen. Mvg, Bijlsma === update === - Forum succesvol ge-update naar v3.0.7 - Stijl aangepast, iets beter overzicht nu - Deze gebruikers die langer dan 1 jaar niet ingelogd hebben verwijderd. - "Multimedia" hernoemd naar "Al het andere". - "Kantine" gedeelte verwijderd, onderwerpen verplaatst naar "Al het andere"
|
| 02 maart 2010, 11:26 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|